maandag 15 september 2014

Spruitjes in het Keukenraam

Nou ja, geen echte spruitjes natuurlijk (Ieksss... de gedachte alleen al aan die lucht! Ben d'r gek op hoor, maar niet op die lucht!), maar dit grappige plantje (Senecio) met zijn mooie generfde blad deed mij daar gelijk aan denken

Naast grappig en mooi is hij ook nog eens sterk, neemt met weinig genoegen (het lijkt m'n man wel, haha!)

En zo staat hij dus naast grappig en mooi ook nog eens sterk te wezen in de keukenvensterbank, in een stoere, oude pot

 Met als gezelschap deze 2 wurmige gevalletjes (Rhipsalis)

 Al net zo grappig, mooi en sterk

Met een paar kaarsjes voor als de avonden weer korter en kouder worden

Maar nu schijnt het zonnetje nog volop door de kanten rand van het gordijntje (gemaakt van een antiek laken), dat voor een mooi schaduwspel zorgt

Oude glazen stopflessen, gevuld met antieke vorkjes en bakvormpjes (omdat ik naast m'n moderne-ik toch ook nog steeds een ouwe-meuk-ik in m'n hart heb zitten)


Hmmm... wat zullen we vanavond eens eten?

Krijg spontaan trek in... spruitjes! (Jammer genoeg zal ik nog even moeten wachten, heb ze nog niet zien liggen)

Eet smakelijk allemaal!

Elly

7 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De geur van spruitjes vind ik niets, maar ik vind ze ook niet lekker...bbrr...krijg er de bibbers van ;-). Maar in de vensterbank staat het heel gezellig, samen met de andere spulletjes.

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Staat leuk zo Elly! Ook al ben ik ook niet dol op spruitjes; ) liefs danielle

Anoniem zei

Kom maar op met spruitjes! Ik vind ze lekker en de kinderen ook, mits er saté-saus (!) overheen gaat. Ooit eens geprobeerd om de iets bittere smaak te verhullen en sindsdien een prima combinatie (ik vind ze ook zo lekker hoor). Ik heb ze wel al zien liggen, maar vind het toch wat te vroeg ervoor.
Wat leuk om te zien dat je toch nog ergens een brocante-hart hebt, naast je moderne-ik. Ik vind de combinatie van brocante en modern trouwens ook prima kunnen. Maakt het spannend en lekker eigen. Super toch?
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Hoi Elly,
Het zijn heel leuke plantjes en ze staan heel schattig. Zeker in die mooie oude potjes... Ik ben wel blij te lezen dat je naast je moderne-ik ook nog je oude-meuk-ik in je hart hebt zitten... zo mooi die gordijntjes... en de glazen flessen met bakvormpjes en antieke vorkjes... super zo samen, oud mixt heel goed met nieuw... lekker houden zo.
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Mirjam zei

O ja, enne spruitjes, ik heb ze al op hoor, lagen hier wel al in de winkel... verrukkelijk...
liefs, Mirjam

MARIANNE zei

Schattig plaatje zo in je keuken vensterbank, met die mooie potten erbij!
Ik houd ook helemaal niet van (door)gekookte spruitjes, maar ik ben wel gek op geroerbakte spruitjes, heb daar verschillende lekkere receptjes voor...mjammie!

Fijne dag, en groetjes! Marianne

mollymell zei

Beautiful & different plant, I like it a lot.