zaterdag 15 juni 2013

A Bit Color on a Cloudy Day

Hier in Nederland, daar praten we over het weer, elke dag... weer...
En we raken er nooit over uitgesproken...

Vanmorgen op m'n fietsje, pal tegenwind, langs een lange, gelukkig niet helemaal boomloze weg...


Voelde ik me even de eenzame fietser, die kromgebogen over z'n stuur tegen de wind zichzelf een weg baant... maar ik kwam er... hijgend, met rode wangen en haren door de war...

Vanavond, terug naar huis, toen vloog ik! Ik trapte zonder kracht, liet mezelf vooruit blazen...

Nu zit ik binnen en hoor die wind heus wel razen, hij doet zijn best maar... als ik naar buiten kijk zie ik hoe het lange gras op de dijk me driftig toewuift, maar ik zwaai niet terug, steek nog net niet m'n tong uit... Ik zit binnen en geniet van het weekend, van m'n pot vol met rode geraniums, van de lieve roze roosjes in de rood-met-witte-stippen kan... en van dat heerlijke Nederlandse weer!

Fijn weekend allemaal!

Lieve groetjes,
Elly


10 opmerkingen:

Chaba zei

Wat wonen we toch lekker aan de kust !! Binnen zitten heeft ook zo zijn voordelen, bijv. jouw prachtige blog lezen... Bedankt weer !! groetjes, Nellie

Miranda V zei

Ik zit binnen en geniet van het weekend, van mijn net afgeronde kaart met pastelkleurige knopen in mijn eigen scraproom die nog steeds als nieuw voelt... en van jouw enige verhaaltje!

Marjon zei

Wij hebben dit keer geluk veel zon wel wat wind maar heerlijke temperatuur...de pinkpopgangers hebben geluk.....lieve groet Marjon

It's me zei

We hebben echt even buiten gezeten na het werk in het zonnetje met een roseetje...echt waar hoor...het werd snel fris toen zijn we weer naar binnen gegaan...jammer !!..maar het word beter zeggen ze...mooi je bloemen en geranium !!..fijne zondag !..x !

hokje zei

Inderdaad een onderwerp waar wij in Nederland niet over uitgepraat raken ;) Geniet jij maar fijn van de gezellige sfeer in huis (de voorspellingen voor volgende weer beloven ons veel zonnige buitenuren)

Lieve groet, Miranda

Petra zei

Mooi zeg die rode geraniums heerlijk blijf ze mooi vinden de gewone rode boeren geranium. En ja het weer wat kan ik er nog over zeggen, de boel waait hier gewoon van de tuintafels er is gewoon niets aan. Maar ja we kunnen er toch niets aan doen en weet je ik ben nog steeds aan het schilderen dus echt heel erg vind ik het niet. Ben nog wel even bezig, maar ik weet het komtbeen keer af komt nog wel voorbij. Gezellige vaderdag zondag, groetjes Petra.

Anoniem zei

Ik ging vanmorgen enthousiast op het balkon zitten, maar dat was toch echt te koud met de volle wind.
Wat staat dat geweldig mooi, de rode geranium in het wit.

Lieve groet,
Gerry

Alie zei

Ja, dat weer hè? Ons jongste zoontje had een familiedag van de voetbal, maar eerst moesten ze een uur schuilen voor het vreselijke weer. Het is toch ook niet normaal in juni?

Mirjam zei

Hoi Elly,
Ja, dat weer blijft een dankbaar onderwerp van gesprek. Gelukkig is het vandaag (hier tenminste) prachtig weer, het is buiten al 23 graden en de komende dagen gaat het zelfs tropisch worden... Het is echt genieten om te kijken naar jouw mooie kleurtjes... vooral de roosjes in de stippen kan vind ik heel erg mooi...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Cindy at her Country Home zei

Love it Love it Love it, hé wat heerlijk dat je weer in die mooie vertrouwde kleuren bent (knipoog)! Dikke zoen van Cin xxxxxx ps PRACHTIG JE BLOEMEN (voorgaande post) op naar heel veel jaren meer, super!